01 03,2023

PRESIUNEA CORECTĂ ÎN ANVELOPE

Presiunea corectă în anvelope este crucială pentru condusul în siguranță și confortabil. O anvelopă poate prezenta cea mai bună performanță a sa numai atunci când poate asigura stabilitate și capacitate de încărcare suficiente. Iar acesta este punctul în care intră în discuție necesitatea presiunii corecte în anvelope.

Vredestein Tyre Academy | Episode 1: Tyre Pressure

 

Presiunea joasă în anvelope conduce imediat la reducerea stabilității, uzură mai mare și consum mai mare de combustibil. Dacă presiunea în anvelope este mult prea joasă, anvelopa poate inclusiv să se supraîncălzească și să se deterioreze fără posibilitate de reparare. Aceste tipuri de deteriorări nu sunt întotdeauna vizibile imediat, ceea ce poate cauza situații potențial mortale în timpul condusului.

De asemenea, presiunea în exces în anvelope reduce confortul și siguranța la condus, întrucât contactul cu suprafața carosabilului este incomplet. În plus, va exista mai multă uzură în mijlocul anvelopei. Presiunea în anvelope se verifică preferabil o dată la 14 zile sau cel puțin o dată pe lună – și întotdeauna înainte de o călătorie lungă. De asemenea, nu uitați să verificați presiunea în anvelopa de rezervă.

Dacă este posibil, verificați presiunea numai atunci când anvelopele sunt reci, adică după ce nu au fost utilizate timp de cel puțin două ore sau au fost utilizate numai foarte puțin și cu delicatețe. Dacă ați parcurs deja o distanță scurtă, vă rugăm să rețineți faptul că în anvelopă trebuie să existe cu cel puțin 0,3 bari mai mult față de presiunea recomandată specificată. Nu reduceți niciodată presiunea în anvelope atunci când anvelopele sunt calde, întrucât acest lucru duce la o presiune mai joasă în anvelope față de cea recomandată după răcire. Presiunea în anvelope trebuie să fie întotdeauna aceeași pentru ambele anvelope de pe fiecare punte. Desigur, fiecare supapă trebuie să fie echipată cu un capac de supapă.

Urmați întotdeauna recomandarea producătorului mașinii dvs. cu privire la presiunea în anvelope. Dacă nu aveți manualul de instrucțiuni la îndemână, puteți găsi presiunea în anvelope recomandată pe interiorul clapetei rezervorului sau pe interiorul ușii șoferului. De asemenea, puteți verifica presiunea în anvelope la unul dintre dealerii noștri sau prin intermediul selectorului nostru de anvelope, la adresa www.vredestein.com.

 

IATĂ CELE CINCI MOTIVE PRINCIPALE PENTRU DISPUNEREA UNEI VERIFICĂRI PERIODICE:

 

1. Perforarea

Anvelopele mașinilor moderne dispun de numeroase tipuri de protecție contra perforării. Cu toate acestea, dacă apare o perforare, trebuie să opriți imediat și să înlocuiți anvelopa. O anvelopă cu pană trebuie întotdeauna scoasă de la jantă și verificată cu privire la alte deteriorări. Dacă anvelopa trebuie și poate fi reparată, acest lucru trebuie realizat cât mai curând posibil, pentru a preveni alte deteriorări interne. Întrucât persoana care efectuează sau dispune reparațiile este responsabilă pentru rezultat, este important ca reparațiile să fie realizate de profesioniști autorizați. Date fiind forțele foarte mari implicate în deplasarea la viteze mari, nu recomandăm repararea anvelopelor cu simbolurile de viteză W, Y și (Y).

2. Uzura până la adâncimea minimă legală

Cu toate că în Europa adâncimea minimă legală a benzii de rulare este de 1,6 mm, vă recomandăm să înlocuiți anvelopele la o adâncime de cel puțin 2 mm. Canelurile de pe o anvelopă au un indicator de uzură a benzii de rulare (TWI). Atunci când banda de rulare a anvelopei este uzată până la acei indicatori, anvelopa a atins adâncimea minimă legală a benzii de rulare.

În cazul anvelopelor de iarnă, considerentele meteorologice presupun stabilirea limitei de uzură la 4 mm. Anvelopele de iarnă cu o adâncime a benzii de rulare de mai puțin de 4 mm încetează în principiu să mai fie anvelope de iarnă. În unele țări, acest fapt este, de asemenea, impus prin lege. În plus față de TWI, anvelopele de iarnă au, de asemenea, un indicator de uzură pentru anvelope de iarnă (WWI), unde o înălțime de 4 mm indică limita pentru condițiile de iarnă.

3. Vechimea

Anvelopele pentru mașini sunt formate din diverse componente din cauciuc, fiecare dintre acestea fiind supusă unor reguli privind vechimea. Vechimea pe care o atinge o anvelopă depinde de diverși factori, precum numărul de kilometri parcurși pe an, frecvența și durata utilizării (de ex., zilnic sau de câteva ori pe an), viteza la care se conduce și regularitatea verificării presiunii în anvelope. Condițiile meteorologice, sarcina anvelopei (adică sarcină normală sau sarcină maximă) și modul în care anvelopa este depozitată atunci când nu este utilizată constituie factori care afectează procesul de învechire.

Drept rezultat al tuturor acestor factori diferiți, este imposibil de spus cu exactitate timp de câți ani sau pentru câți kilometri poate fi utilizată o anvelopă pentru mașini. Rețineți faptul că cu cât anvelopa este mai veche, cu atât este mai mare șansa ca aceasta să necesite înlocuire.

Pentru ca o anvelopă să aibă o durată de utilizare cât mai lungă posibil, vă recomandăm să dispuneți ocazional verificarea acesteia de către un specialist în anvelope în plus față de efectuarea de către dvs. a verificării lunare. Dacă adâncimea minimă a benzii de rulare nu a fost încă atinsă după șase ani, recomandăm verificarea anvelopei de către un specialist în anvelope cel puțin o dată pe an.

Rețineți: asigurați-vă că se acordă atenție suplimentară anvelopelor montate pe vehicule precum remorci, rulote, rulote pentru campare, remorci pentru transportul ambarcațiunilor și boxe pentru transportul cailor. Dat fiind faptul că anvelopele pentru aceste aplicații sunt utilizate numai ocazional și depind în permanență de sarcinile maxime din timpul utilizării, acestea se pot învechi mai repede.

4. Deteriorarea

Anumiți factori externi pot deteriora anvelopele, inclusiv obiecte ascuțite precum cuiele și șuruburile, dar și bordurile și alte obstacole. În cazul în care carcasa anvelopei este deteriorată vizibil, aceasta trebuie înlocuită. În caz de îndoială, dispuneți întotdeauna evaluarea anvelopelor de către un specialist în anvelope.

5. Uzura neuniformă

Uzura neuniformă sau neregulată poate avea diferite cauze. Banda de rulare a unei anvelope trebuie să se uzeze în mod uniform pe toată lățimea, de la un umăr la celălalt. De asemenea, trebuie să se uzeze în mod uniform pe circumferința anvelopei. Dacă anvelopa se uzează mai mult pe umărul interior sau exterior, acest fapt poate indica o problemă la suspensia mașinii sau faptul că ecartamentul nu este aliniat corect. Atunci când cauza este identificată și reparată într-o fază timpurile, anvelopa poate fi păstrată. Uzura neuniformă pe circumferința benzii de rulare poate semnala faptul că amortizoarele sunt uzate.

În plus față de defecte, anumite tipuri de mașini sunt foarte sensibile la uzura neuniformă. Mașinile cu tracțiune pe față sunt în general mai predispuse la uzura neuniformă pe puntea spate, iar cele cu tracțiune pe spate pe puntea față. Pentru a preveni uzura neuniformă pe circumferința benzii de rulare a anvelopei, vă recomandăm să schimbați în mod periodic (aproximativ la fiecare 7.500–10.000 kilometri) anvelopele din față în spate și invers.

Vredestein

Primiţi cele mai recente ştiri şi actualizări ale